1 nov. 2011

Dubbdäck Schwalbe Marathon Winter

Jag skall också förse min Cannondale Bad Boy 700 med ett par dubbdäck Schwalbe Marathon winter 35-622mm (700x35C), Svart reflex. 240 dubb, punkteringsskydd "Kevlar-Guard", 3M reflexrand från erlan.se 495,00 kr styck.

För säkra turer. Man skall få full kontroll på isbelagda vägar med Marathon Winter. Även i tajta kurvor och snabba inbromsningar behåller man kontrollen säger dom. Dubbarna fungerar bäst på is när man kör med minimalt däcktryck. Pumpa till maximalt tryck för att cykla på isfria vägar med minimalt ljud. Alla dubbdäck skall köras in i ca: 50km, då du kör snällt och undviker häftiga inbromsningar.

Det kanske inte blir alltför mycket vinterväglag, eftersom vädret inte kan bestämma sig. Till slut börjar man undra hur mycket asfalt dubbarna tål? Hoppas att dom tål mycket.

2 kommentarer:

  1. Jag har försett min Cannondale Bad Boy 700 med ett par dubbdäck Schwalbe Marathon winter 35-622mm. Det blev ganska lagom med utrymme eftersom jag har stänkskärmar på den. Jag har även varit ute och cyklat med den. Men det har inte kommit någon snö eller is än, så det är svårt att säga något om dubbdäcken än.

    SvaraRadera
  2. La en beställning på två av dem igår. De kostade 386 kr/st på rose bike http://www.rosebikes.se/artikel/schwalbe-atb-spike-tyre-marathon-winter-700-x-35c/aid:481638

    SvaraRadera