31 okt. 2011

Cannondale Bad Boy efterfrågad bland cykeltjuvar

Jag har köpt lås till min Cannondale Bad Boy 700Låskompaniet.se . Hoppas att ingen tar min cykel. Jag har sett på internet att den verkar vara efterfrågad bland cykeltjuvar. Hemma ställer jag den i cykelrummet och på arbetet är den inhägnad med ett så kallat skallskydd. Men man måste kunna ställa cykeln på andra ställen också. Hoppas låsen räcker!

BASTA CLICK 3110

Danskt kvalitetslås med bygel av härdat stål. Pinne 9 mm härdat stål. Inre bygelhöjd 110 mm. Klammerfäste. Godkänt av FSAB och SSF. Kraftig konstruktion, bra rostskydd. Två dubbelsidiga nycklar ingår.

380,00kr

ABUS STEEL-O-FLEX 100mm

Ett av få godkända wirelås är oerhört starkt och svårforcerat. Testat av SFF och godkänt av försäkringsbolagen. Är du rädd om cykeln är det här låset för dig.

Abus Steel-O-Flex har en 8 mm tjock wire som är belagd med härdade stålhylsor. Låset är testat av SFF enligt SSFN 011 och intygat av SBSC Certifieringsnummer 6-128. Ett av de mest prisvärda cykellåsen på marknaden.

686,00kr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar